– Hyundai Motor completează gama IONIQ cu noul SUV complet electric cu trei rânduri de scaune, care îmbină spațiul superior, designul unic și tehnologia EV avansată
– IONIQ 9 a fost prezentat la Goldstein House din Los Angeles, un simbol al arhitecturii moderne de la mijlocul secolului trecut, reflectând angajamentul Hyundai Motor față de inovație și poziția de lider în domeniul vehiculelor electrice prin intermediul gamei sale de vehicule IONIQ
– Spațiu interior impresionant cu podea complet plată, scaune cu funcție de relaxare, scaune pivotante și o consolă Universal Island 2.0 glisantă, pentru a îmbunătăți experiența pasagerilor
– Stilul „aerosthetic” și elementele de design futurist diferențiază IONIQ 9, inclusiv prin plafonul aerodinamic
– Bateria de 110,3 kWh asigură o autonomie proiectată WLTP de 620 km; arhitectura avansată E-GMP asigură o reîncărcare de la 10 la 80 la sută în 24 de minute
– Tehnologiile practice, orientate spre viitor, “Features on Demand” și recunoașterea vocală AI oferă funcționalitate avansată
– IONIQ 9 a fost prezentat la Salonul Auto de la Los Angeles și va fi pus în vânzare în Coreea și Statele Unite în prima jumătate a anului 2025; în cursul anului viitor modelul va fi disponibil și în Europa
BUCUREȘTI, 21 noiembrie 2024 – Hyundai Motor Company a prezentat astăzi IONIQ 9, un SUV complet electric cu trei rânduri de scaune, cu un spațiu interior extins, care îmbină designul de ultimă oră cu tehnologia inovatoare a vehiculelor electrice (EV).
IONIQ 9 a fost prezentat la celebra Goldstein House din Los Angeles, un exemplu reprezentativ de arhitectură modernă de la mijlocul secolului. Acest loc unic reflectă viziunea Hyundai Motor de poziționare a gamei IONIQ ca simbol al inovației și progresului pe piața EV, subliniind leadership-ul său în electrificare și obiectivul companiei de a oferi o gamă completă de 23 de modele EV până în 2030. După IONIQ 5 și IONIQ 6, ambele triplu câștigătoare la World Car of the Year Awards în 2022 și, respectiv, 2023, IONIQ 9 se va baza pe această moștenire a excelenței în electrificare.
Evenimentul de lansare a debutat cu un discurs susținut de José Muñoz, președintele și directorul global de operațiuni al Hyundai Motor Company. După dezvăluirea IONIQ 9, evenimentul a inclus o sesiune de discuții care a explorat marca Hyundai, designul și spațiul modelului IONIQ 9, în timp ce o zonă de expoziție a prezentat parcursul de dezvoltare al noului model.
IONIQ 9 este o nouă alegere atrăgătoare pentru clienții care caută un EV cu trei rânduri de scaune care poate găzdui până la șapte ocupanți. Acesta oferă un spațiu impresionant și caracteristici care răspund nevoilor individuale, oferind în același timp un sentiment de unitate – este cu adevărat „Built to belong”. IONIQ 9 este conceput pentru a satisface nevoile consumatorilor care sunt hiperconectați, dar care apreciază și spațiul, intimitatea și relaxarea.
„IONIQ 9 întruchipează angajamentul neclintit și încrederea Hyundai Motor în electrificare”, a declarat Jaehoon Chang, președinte și CEO al Hyundai Motor Company. „Bazat pe aclamata platformă Electric-Global Modular Platform (E-GMP) a Hyundai Motor Group, IONIQ 9 oferă un spațiu interior remarcabil, oferind clienților o valoare unică și consolidând în același timp poziția noastră de lider pe piața globală a vehiculelor electrice.”
Interiorul senin și spațios oferă o experiență EV de neegalat
IONIQ 9 oferă o spațialitate superioară, cu un spațiu amplu pe rândul al doilea și al treilea, oferind o experiență excepțională pentru ocupanți. Designul său interior este caracterizat de elemente eliptice și tonuri liniștitoare pentru a crea o atmosferă de lounge. Acest lucru oferă o senzație de seninătate și naturalețe, mai ales atunci când este scufundat în lumina naturală a plafonului solar panoramic.
Podeaua plată a IONIQ 9 permite aranjarea locurilor pentru șase sau șapte ocupanți. Scaunele de relaxare din primul și al doilea rând se pot înclina complet și oferă un suport pentru picioare pentru un confort optim, în timpul încărcării vehiculului, în funcție de configurație. De asemenea, IONIQ 9 se mândrește cu 1.899 mm spațiu pentru cap și 2.050 mm spațiu pentru picioare, atunci când sunt combinate al doilea și al treilea rând.
Scaunele de relaxare ale lui IONIQ 9 dispun de primul sistem Dynamic Body Care de la Hyundai Motor, inclusiv o funcție Dynamic Touch Massage. Acest sistem utilizează presiunea și vibrațiile pentru a stimula fluxul sanguin și circulația, reducând oboseala la drumurile lungi.
IONIQ 9 introduce, de asemenea, scaunele pivotante din rândul al doilea, permițând ocupanților din rândul al doilea și al treilea să stea față în față atunci când vehiculul este staționar. Această caracteristică de configurare flexibilă îmbunătățește interacțiunea și comunicarea între pasageri, adăugând un alt mod de a se bucura de spațiul unic al vehiculului.
Consola glisantă Universal Island 2.0 a SUV-ului oferă un nivel impresionant de depozitare și un aranjament al scaunelor de pe rândul din față, îmbunătățind accesibilitatea și confortul. Cotierele bidirecționale pot fi deschise din față și din spate, permițând accesul ușor la consolă din al doilea rând.
Universal Island 2.0 poate fi deplasată cu până la 190 mm, permițând pasagerilor din al doilea rând să o acceseze cu ușurință. Consola oferă, de asemenea, 5,6 litri de depozitare în partea superioară, precum și 12,6 litri de depozitare în zona inferioară glisantă.
Cu scaunele din rândul al treilea rabatate, portbagajul are un volum de până la 1.323 de litri de bagaje, în timp ce cu toate cele trei rânduri în poziție, IONIQ 9 oferă până la 620 de litri de spațiu pentru bagaje. În plus, portbagajul din față oferă un volum maxim de 88 de litri pentru modelele RWD și 52 de litri pentru modelele AWD.
IONIQ 9 accentuează, de asemenea, durabilitatea în alegerile sale de materiale. Acestea includ piele Eco Process, țesătură PET reciclată, țesătură din lână, piele Bio TPO/PU, țesătură Bio PET/SUEDE și vopsea Bio. De asemenea, vehiculul utilizează vopsea realizată din deșeuri de anvelope reciclate.
Ecranul panoramic curbat al modelului IONIQ 9, planșa de bord plutitoare, gurile de aerisire subțiri și iluminatul interior ambiental sporesc și mai mult atmosfera futuristă a interiorului vehiculului.
Designul „Aerosthetic” transmite o imagine elegantă și sofisticată
Exteriorul elegant „Aerosthetic” al IONIQ 9 reflectă angajamentul Hyundai Motor de a îmbina inovația aerodinamică și stilul sofisticat și futurist. Designul părții frontale a modelului IONIQ 9 prezintă tema Parametric Pixels integrată în blocurile optice LED și în partea inferioară a bordului, creând o imagine unică și sofisticată.
Silueta lui IONIQ 9 este definită de o linie netedă și curbată a plafonului, creând un profil aerodinamic și un coeficient redus de rezistență aerodinamică de doar 0,259 Cd atunci când este echipat cu oglinzi laterale digitale.
Eficiența utilizării energiei este, de asemenea, îmbunătățită prin netezirea și echilibrarea fluxului de aer sub caroserie, precum și prin reducerea rezistenței roților și anvelopelor. Pentru a răspunde acestor nevoi, a fost aplicat pentru prima dată un nou sistem AAF (active air flap) cu mișcare dublă. Alte soluții de optimizare aerodinamică includ un capac sub caroserie în formă 3D, roți aerodinamice și antene ascunse.
Cu cel mai lung ampatament dintre toate modelele Hyundai, de 3.130 mm, IONIQ 9 impresionează prin habitaclul său extins și proporțiile grandioase. Volumul pur al caroseriei și al aripilor creează o impresie impunătoare, în timp ce accentele cu design complicat adaugă profunzime și dimensiune. Linia fluidă a pasajului roților din spate subliniază volumele unice ale vehiculului și contribuie la designul său aerodinamic.
Amintind de pupa unei bărci, partea din spate continuă tema integrării fără cusur a pixelilor, contribuind în același timp la performanțele aerodinamice remarcabile ale lui IONIQ 9. Linia aerodinamică a plafonului și linia inferioară ascendentă creează echilibru și conferă siluetei un aspect elegant și dinamic.
IONIQ 9 este primul model Hyundai care elimină antena de pe plafon, împărțind funcțiile acesteia între capacul parbrizului (pentru GPS și radio prin satelit), panoul de instrumente (pentru Connected Car Services) și geamul hayonului (pentru FM/AM și Digital Multimedia Broadcasting), contribuind la designul său avansat și minimalist.
Iluminarea exterioară se aliniază cu celelalte modele EV de la Hyundai, dispunând de semnătura Parametric Pixels caracteristică gamei IONIQ cu faruri cu proiecție cubică mică și un sistem inteligent de iluminare frontală (IFS) pentru a sprijini îmbunătățirea vederii și a siguranței în conducere, prevenind în același timp orbirea șoferilor care vin din sens opus. Partea din spate dispune de o lampă combinată cu LED-uri complete. Pentru o vizibilitate sporită, mânerele exterioare ale portierelor dispun de iluminare indirectă.
Poziția încrezătoare a lui IONIQ 9 este susținută de o gamă largă de opțiuni de roți, inclusiv jante de 19” montate standard, opțiuni de roți de 20” și 21” și un design de top Calligraphy pe 21”, permițând clienților să personalizeze și mai mult vehiculul.
SUV-ul este disponibil în 16 culori exterioare, inclusiv nuanțe noi precum Celadon Gray Matte, Celadon Gray Metallic, Ionosphere Green Pearl, Sunset Brown Pearl și Cosmic Blue Pearl.
La interior, opțiunile de culoare pentru tapițeria interioară includ Obsidian Black și șase opțiuni unice în două tonuri .
Sistemul electronic de putere permite capabilități EV avansate
IONIQ 9 este susținut de arhitectura inovatoare E-GMP a Hyundai Motor, care a îmbunătățit sistemul PE, cu un raport de transmisie optimizat pentru urcarea pantelor și aplicarea unui invertor cu două trepte pentru o eficiență sporită.
Un sistem PE complet încapsulat contribuie la reducerea zgomotului motorului, în timp ce geamul laminat acustic îmbunătățit, etanșarea triplă în toate zonele și aplicarea unei plăci ranforsate în zona montantului A contribuie la eliminarea zgomotului rutier și al vântului, a vibrațiilor și a durității (NVH) în interiorul cabinei.
Platforma dispune de o baterie de mare capacitate și înaltă tensiune pentru o autonomie electrică extinsă și o podea plată pentru un confort sporit al pasagerilor și un spațiu de încărcare mai mare. Siguranța la coliziune și durabilitatea au fost, de asemenea, îmbunătățite datorită unei structuri robuste a caroseriei, proiectată pentru o distribuție optimă a energiei de impact.
IONIQ 9 este primul model Hyundai care dispune de aripile și panourile sferice din aluminiu, contribuind la o caroserie ușoară care sporește eficiența EV. Noul sistem dual-motion active air flap (AAF) îmbunătățește în continuare etanșeitatea aerului și aspectul exterior cu panouri de caroserie perfect aliniate.
SUV-ul introduce, de asemenea, un nou sistem de închidere cu o balama de ușă cu pin-lift de tip rulant, asigurând o mai bună potrivire și finisare, și un nou sistem de închidere electrică a capotei pentru accesul la portbagajul din față, care nu numai că îmbunătățește designul, dar sporește și calitatea produsului.
Bateria de capacitate mare oferă autonomie și performanțe impresionante
Bateria litiu-ion NCM de înaltă tensiune, montată pe podea, a sistemului PE avansat oferă 110,3 kWh de energie de sistem. Se așteaptă ca IONIQ 9 să atingă o autonomie remarcabilă de 620 km în regim complet electric, estimată conform WLTP, și un consum de energie de 194 Wh/km pentru modelul Long-Range RWD cu roți de 19”, datorită coeficientului său de rezistență la înaintare redus, platformei avansate și tehnologiilor bateriei.
IONIQ 9 se încarcă rapid de la 10 la 80% în doar 24 de minute cu ajutorul unui încărcător de 350 kW, în timp ce funcția de conveniență V2L (vehicle-to-load) a platformei și capacitatea de încărcare multiplă 400V/800V reduc barierele în calea adoptării vehiculelor electrice.
Modelul Long-Range RWD este propulsat de un motor spate de 160 kW, alternativa Long-Range AWD dispune de un motor frontal suplimentar de 70 kW, în timp ce modelele Performance AWD dispun de motoare de 160 kW atât în față cât și în spate .
Modelul Performance poate accelera de la 0 la 100 km/h în doar 5,2 secunde, în timp ce varianta Long-Range AWD are nevoie de 6,7 secunde, iar versiunea Long-Range RWD de 9,4 secunde. În ceea ce privește accelerația la mijlocul gamei, cum ar fi depășirea altor vehicule, modelul Performance accelerează de la 80 la 120 km/h în 3,4 secunde. Varianta Long-Range AWD realizează acest lucru în 4,8 secunde, în timp ce versiunea Long-Range RWD are nevoie de 6,8 secunde.
Tehnologiile practice, orientate spre viitor oferă experiențe inovatoare
Hyundai Motor a implementat progrese semnificative la IONIQ 9 pentru a răspunde preocupărilor comune ale clienților EV, inclusiv un planificator de rute EV rafinat, o consistență îmbunătățită a bateriei, un afișaj îmbunătățit al controlului cuplului, o funcție completă de raportare a energiei și alte îmbunătățiri inteligente.
IONIQ 9 își afișează starea de încărcare prin intermediul punctelor verzi de pe volan pentru a informa șoferii cu privire la energia rămasă. Modelul dispune de Hyundai AI Assistant, un sistem de recunoaștere vocală cu AI, similar unui asistent virtual de acasă, care este activat printr-un buton. Starea acestui sistem este indicată de indicatoare punctate pentru o utilizare ușoară. În IONIQ 9, aceste caracteristici combină tehnologia avansată cu caracterul practic pentru a îmbunătăți experiența EV.
Noul serviciu Features on Demand (FoD) al Hyundai Motor este o ofertă unică care permite clienților IONIQ 9 să își personalizeze și mai mult vehiculul cu upgrade-uri digitale achiziționate din magazinul online. Produsele FoD oferă modele de iluminare dinamică la deschiderea portierei, lumină de escortă dinamică la închiderea portierei și opțiuni de streaming de conținut, inclusiv Amazon Music și Soundcloud. Funcția Display Theme permite personalizarea ecranului cu diverse teme.
Bluelink® Connected Car Services oferă conectivitate fără întreruperi prin recunoașterea vocală online și o serie de funcții pentru o experiență de condus mai convenabilă și mai plăcută. Acestea includ adaptări în timp real in funcție de suprafața drumului și a modului de conducere, precum și un „Indice de siguranță a șoferului” bazat pe tiparele șoferului.
Capacitatea de actualizare a software-ului OTA (Over-the-air) permite actualizarea fără fir a controlerelor de la bordul vehiculului. Vehiculul dispune de funcția Digital Key prin comunicare NFC, un încărcător wireless rapid cu o placă de încărcare cauciucată pentru a preveni alunecarea dispozitivelor în timpul deplasării și un ventilator de răcire pentru a reduce temperatura dispozitivului în timpul încărcării.
IONIQ 9 oferă porturi USB-C de mare putere de 100 W pentru pasagerii din primul, al doilea și al treilea rând. Spre deosebire de porturile USB tradiționale care se bazează pe o baterie de 12 V, IONIQ 9 furnizează energie direct de la bateria de înaltă tensiune pentru o utilizare neîntreruptă. Acest concept inovator extinde capacitățile V2L (Vehicle-to-Load) ale Hyundai Motor. Priza V2L din zona de încărcare permite utilizatorilor să alimenteze și să încarce dispozitive și aparate electrice prin intermediul unei prize standard, folosind bateria EV-ului.
Sistemul de climatizare al IONIQ 9 oferă o funcție independentă în partea din spate, optimizată pentru activități de agrement, cum ar fi campingul cu mașina. Acest sistem asigură aer condiționat pentru pasagerii din spate și reduce consumul inutil de energie prin controlul independent al zonelor climatice din față și din spate. Vehiculul include, de asemenea, o gură de aerisire subțire pentru plafon, proiectată să funcționeze împreună cu pachetul Panoramic Sunroof.
Noul SUV electric cu trei rânduri de scaune este echipat, de asemenea, cu un sterilizator UV-C, care oferă o funcție de sterilizare cu mai multe tăvi ce poate dezinfecta obiecte mici, precum telefoane mobile, portofele și măști. Această caracteristică este dezvoltată pentru a satisface nevoile clienților de a prioritiza sănătatea și igiena în vehicul.
Sistemul de infotainment al IONIQ 9 include un panou de instrumente digital de 12” și un display central integrat de 12” ca parte a ecranului panoramic curbat. Configurația audio standard include un sistem audio cu opt difuzoare, cu opțiunea unui sistem stereo premium BOSE cu 14 difuzoare, care permite sunet surround pe 5.1 canale, actualizări wireless și funcții avansate BOSE. Acesta încorporează, de asemenea, e-Active Sound Design (e-ASD), care produce sunetul virtual de condus al unui EV utilizând sistemul audio al vehiculului.
Caracteristicile avansate de siguranță standard
Structura ranforsată a caroseriei IONIQ 9 asigură siguranța maximă a bateriei prin distribuirea eficientă a energiei de coliziune și menținerea integrității structurale, chiar și în cazul unor incidente grave. De asemenea, aplicarea standard a pretensionatoarelor și limitatoarelor de sarcină pentru centurile de siguranță de pe rândul al treilea îmbunătățește semnificativ protecția pasagerilor de pe rândul al treilea în cazul unei coliziuni, prevenind impactul capului cu scaunele de pe rândul al doilea și reducând leziunile la nivelul capului și gâtului. IONIQ 9 este echipat, de asemenea, cu 10 airbaguri pentru a spori și mai mult siguranța.
IONIQ 9 dispune de cele mai recente sisteme avansate de asistență a șoferului (ADAS) de la Hyundai, menite să îmbunătățească siguranța prin prevenirea accidentelor și ușurarea sarcinilor de conducere. Aceste sisteme includ Forward Collision-Avoidance Assist 2 (FCA), Lane Keeping Assist (LKA), Blind-Spot Collision-Avoidance Assist (BCA), Safe Exit Warning (SEW), Safe Exit Assist (SEA), Rear Occupant Alert, Asistență inteligentă pentru limitarea vitezei (ISLA), Avertizare privind atenția șoferului (DAW), Monitor pentru unghiul mort (BVM), Asistență pentru faza lungă (HBA), Asistență pentru evitarea coliziunii în trafic transversal din spate (RCCA), Avertizare privind distanța de parcare (PDW) și multe altele.
Tehnologiile centrate pe șofer sporesc performanța și eficiența
Sistemul shift-by-wire al lui IONIQ 9 este integrat cu butonul de pornire pentru o utilizare intuitivă și o utilizare optimă a spațiului. Acesta oferă feedback haptic atunci când autovehiculul este în marșarier. Sistemul a fost îmbunătățit în ceea ce privește capacitatea de reacție, în timp ce sistemul de frânare al lui IONIQ 9 a fost îmbunătățit pentru a crește puterea de frânare și eficiența.
Unitatea de control a domeniului șasiului (CDCU) a IONIQ 9 îmbunătățește performanțele de conducere cu funcții precum vectorizarea dinamică a cuplului pentru o manevrabilitate îmbunătățită și controlul stabilității vântului lateral pentru stabilitate la viteze mari. IONIQ 9 este echipat, de asemenea, cu un sistem de control al tracțiunii pentru drumuri accidentate și un mod Auto Terrain Mode care utilizează inteligența artificială pentru a recunoaște suprafața drumului și a selecta modul optim de condus.
Sistemul de suspensie al vehiculului a fost proiectat special pentru a se potrivi cu aplicația unui SUV complet electric, cu o configurație MacPherson multi-link în față și un sistem multi-link în spate. Acesta include amortizoare de suspensie cu auto-nivelare pentru un confort sporit și hidro-bushing pentru a reduce vibrațiile la condus.
IONIQ 9 oferă, de asemenea, capacități competitive de remorcare. În modul remorcă, vehiculul detectează automat greutatea remorcii și ajustează în consecință autonomia prognozată. Această caracteristică menține un raport fix de distribuție a cuplului motor față-spate de 50:50 pentru performanțe optime. Modelele europene IONIQ 9 pot tracta până la 2.500 kg.
Pe anumite piețe, oglinzile laterale digitale înlocuiesc oglinzile tradiționale din sticlă, afișând o vedere laterală spate pe un monitor OLED de 7”. Sistemul oferă o funcție de zoom-out pentru mersul înapoi, ghiduri de manevră și o linie auxiliară pentru schimbarea benzii. Acesta oferă o vizibilitate sigură și cu unghi larg în spate, chiar și în condiții dificile, și îmbunătățește în continuare performanța aerodinamică a mașinii.
IONIQ 9 a fost proiectat pentru a reduce nivelurile de zgomot rutier, cu considerente specifice pentru caracteristicile unice ale vehiculelor electrice. Aplicarea anvelopelor fonoabsorbante minimizează rezonanța anvelopelor, în timp ce ranforsările structurii vehiculului adaugă rigiditate și reduc zgomotul de joasă frecvență generat la conducerea pe drumuri accidentate. De asemenea, vehiculul dispune de un sistem Active Noise Control-Road (ANC-R) pentru a reduce și mai mult zgomotul rutier.
IONIQ 9 este pregătit pentru vânzări globale în 2025
IONIQ 9 va fi pus în vânzare în Coreea și Statele Unite în prima jumătate a anului 2025, urmând să fie lansat ulterior în Europa și pe alte piețe. Dispunând de o gamă completă de echipamente standard și tehnologii de ultimă oră, IONIQ 9 va oferi, de asemenea, un confort sporit și caracteristici de design ca upgrade-uri opționale. Specificațiile detaliate vor fi dezvăluite în apropierea lansărilor pe piețele specifice.